Hertz Self-Service Kiosk

Page author

av Hertz - 05 May 2021

Velkommen til Hertz Self-Service kiosk, slik henter du leiebilen
1. Trykk på hent leiebil
2. Legg inn ditt reservasjonsnummer og scan førerkortet
3. Legg inn din informasjon hvis du ikke allerede har gjort dette via online innsjekk
4. Legg til ekstra forsikringer etter ønske
5. Verifiser leiebeløpet
6. Godkjenn våre leievilkår
7. Ta nøkkelen ut av luken under skjermen

Har du mottatt en ekspresskode fra oss?
1. Trykk på ekspresskode
2. Tast inn ekspresskoden og din fødselsdato
3. Scan førerkortet
4. Ta nøkkelen ut av luken under skjermen


Når kan du bruke Self-Service kiosken?

For å benytte kiosken må du ha en bestilling på forhånd. Bestilling lager du på hertz.no eller ved å ringe vårt reservasjonskontor på 22 10 00 00. Når du kommer til kiosken henter du frem bestillingen med ditt reservasjonsnummer.

Innlevering
1. Husk å parkere leiebilen på en merket Hertz plass
2. Trykk på lever tilbake leiebil
3. Følg anvisningene på skjermen
4. Legg nøkkel inn i luken på kiosken

Betaling
Det er krav om chip og pinkode i kiosken. Vi aksepterer kredittkort som VISA, American Express og Mastercard, gitt at disse har chip og pinkode.

Førerkort
Vi godkjenner førerkort i EØS-modell. Førerkortet må være av plastikk. Førerkortet skal settes inn i en åpning på kiosken, og blir skannet av en maskin. Sett inn førerkortet når du blir bedt om dette i utleieprosessen.

Tilgjengelighet
Bestilling og utlevering fra kiosken er tilgjengelig mellom kl 06-24, alle dager hele året. Da er også supporten åpen, så du kan få hjelp hvis du trenger det. Innlevering kan gjøres 24/7.

Forhåndsbetalte bestillinger
Dersom du ikke velger noen ekstra forsikringer eller andre tillegg er leien allerede betalt. Ved henting må vi autorisere et beløp* i kredittkortet ditt i forhold til eventuelt manglende drivstoff ved tilbakelevering, bompasseringer og/eller skader på kjøretøyet. Etter at leiebilen er innlevert ser vi over tilstanden til kjøretøyet. Dersom tilstanden samsvarer med slik den var ved utlevering og tanken er full, vil vi trekke kostnad for evt. bompasseringer fra autorisasjonen som er tatt i kredittkortet. Avregning av leiekontrakten vil sendes til din e-postadresse etter at vi har behandlet den.
*Beløpet vi autoriserer vil variere fra lengde på leieforholdet og fra de ulike bilgruppene. Beløpet autoriseres i kredittkortet. Det blir ikke trukket fra kortet før leiekontrakten er avregnet etter tilbakelevering.

Bestillinger som skal betales ved henting
Når du velger å betale ved henting autoriserer vi det totale leiebeløpet pluss et beløp* som vi trenger som sikkerhet i forhold til evt. manglende drivstoff ved tilbakelevering, bompasseringer og/eller skader på kjøretøyet. Etter at leiebilen er innlevert ser vi over tilstanden til kjøretøyet. Dersom tilstanden samsvarer med slik den var ved utlevering og tanken er full, vil vi trekke leiebeløpet og kostnad for evt. bompasseringer fra autorisasjonen som er tatt i kredittkortet. Avregning av leiekontrakten vil sendes til din e-postadresse etter at vi har behandlet den.
NB. i noen tilfeller får vi ikke informasjon fra bomselskapene raskt nok til å få med passeringene på avregning av leiekontraken. Beløpet for bompasseringer vil trekkes automatisk fra ditt kort i disse tilfellene. Ta kontakt med vårt servicesenter på tlf 22 10 00 00 om du har spørsmål i forhold til dette.
*Beløpet vi autoriserer vil variere fra lengde på leieforholdet og fra de ulike bilgruppene. Beløpet autoriseres i kredittkortet. Det blir ikke trukket fra kortet før leiekontrakten er avregnet etter tilbakelevering.

Support

Innenfor åpningstid til utleiekontoret
Ta kontakt med en av våre ansatte dersom du lurer på noe angående kiosken. Hvis det er tekniske problemer med kiosken gir du våre ansatte beskjed, så vil de hjelpe deg videre i leieprosessen.

Utenfor åpningstid til utleiekontoret
Kontakt vårt servicesenter på tlf: 477 19 000 og vi vil bistå deg med hjelp over telefon.